زیتون(روان شناسی ازدواج)

شیوه بک آپ گیری خودکار فایلها با دراپ باکس

ارسال در تاریخ جمعه 23 اردیبهشت ماه سال 1390 توسط سرباز سفر

 

یکی از بحث های همیشگی ما در امنیت داده ها، تهیه منظم و دائمی نسخه های پشتیبان از اطلاعات است. اما این کار به خودی خود وقت گیر، خسته کننده و هزینه بر است. البته با خرید برخی برنامه ها و یا سرویس های آنلاین می توان این کار را تا حد زیادی ساده نمود. ولی مشکل پرداخت هزینه (مخصوصا برای ایران) خود داستان دیگری است. یکی از راه حل های این مشکل، استفاده از سرویس رایگاه سایت DropBox است که یک فضای حداقلی ۲ گیگابایتی را به رایگان در اختیارتان می گذارد

هنگام ثبت نام در دراپ باکس، ۲ گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. اما شما می توانید با دعوت دوستانی که هنوز اکانت دراپ باکس ندارند (از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی) این مقدار را تا ۱۰ گیگابایت افزایش دهید. برای ارسال لینک دعوت نامه، ابتدا به این صفحه بروید و آدرس اختصاصی دعوتنامه خود را بیابید.

مطمئنا این میزان فضای خالی به هیچ وجه مناسب تهیه نسخه پشتیبان از تمام هارد دیسک سیستم تان نیست، اما می تواند از پس فایل ها و پوشه های مهمی که از دست دادن آنها خیلی گران تمام می شود، برآید. در اینجا می توانید عکس ها، قراردادها، کدهای برنامه نویسی و همه آنچه را که جزو ضروریات زندگی دیجیتال تان است، جای دهید.

استفاده از دراپ باکس برای پشتیبان گیری
بک آپ گیری با دراپ باکس بسیار ساده تر از آن است که فکر کنید. تنها مشکل موجود این است که فایل ها باید در پوشه اصلی دراپ باکس قرار گیرند تا به سرور این برنامه منتقل شوند.

برای حل این مشکل هم می توانید از برنامه Microsoft SyncToy استفاده کنید. این برنامه رایگان به راحتی فایل ها و پوشه های مرتبط را با هم سینک کرده و همسان نگه می دارد. حال تنها کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن پوشه های مهم و حیاتی تان و سینک کردن آنها با پوشه دراپ باکس کامپیوترتان توسط SyncToy است.

نکته: این برنامه برای نصب بر روی سیستم نیازمند برنامه Microsoft .NET Framework 2.0 است.

در مرحله بعدی با استفاده از برنامه زمان بندی () ویندوز می خواهیم که هر روز یکبار (یا هر بازه زمانی مناسبی) SyncToy را اجرا کند تا محتویات پوشه های انتخاب شده با پوشه دراپ باکس همسان شوند. خب، پوشه دراپ باکس هم کار خودش را بلد است و هر لحظه که به اینترنت دسترسی داشته باشید، فایل ها و فولدرهای اش را طبق آخرین تغییرات با سرور دراپ باکس همسان کرده و نسخه ای از اسناد ضروری تان را برایتان روی سرور نگه می دارد.

راهنمای قدم به قدم بک آپ گیری با دراپ باکس
۱- حساب کاربری در سایت دراپ باکس
بسازید و برنامه آن را هم روی سیستم تان نصب کنید. با این کار یک پوشه دراپ باکس بر روی کامپیوترتان ساخته می شود که به صورت خودکار با سرور دراپ باکس و اکانت شما در ارتباط است و مرتبا محتوای خود را با آن همسان می کند.

۲- برنامه SyncToy را باز کنید. حال پوشه های ضروری را به پوشه دراپ باکس متصل کنید. بهتر است که در پوشه دراپ باکس، یک پوشه برای تهیه نسخه پشتیبان (مثلا با نام Backup) ایجاد کنید تا فایل های تان را راحت تر پیدا کنید. مثلا برای اتصال پوشه my document به دراپ باکس، Left Folder را پوشه My document قرار داده و برای Right Folder هم پوشه بک آپ دراپ باکس تان را انتخاب کنید و سپس برای اکشن synchronize را انتخاب کنید.

 

pic-01-synctoy-w400.png

 

pic-02-synctoy-w400.png

pic-03-synctoy-w400.png

pic-04-synctoy-w400.png

 

۳- مرحله ۲ را برای بقیه پوشه هایی هم که می خواهید با دراپ باکس بک آپ بگیرید، انجام دهید.

 

 

 

pic-05-synctoy-w400.png

 

۴- با تایپ عبارت taskschd.msc در Run ویندوز و یا دنبال کردن مسیر زیر، برنامه Task Scheduler را باز کنید:

 

Start –> All Programs –> Accessories –> 
System Tools –> Scheduled Tasks

 

pic-06-synctoy-w400.pngpic-07-synctoy-w400.png

 

pic-08-synctoy-w400.png

pic-09-synctoy-w400.png

pic-10-synctoy-w400.png

pic-11-synctoy-w400.png

۵- در برنامه Task Schedulerیک تسک ایجاد کرده و نام آن را مثلا dropbox backup بگذارید. trigger را هم روزانه انتخاب کنید. و زمان اجرای تسک را هم به شکلی انتخاب کنید که کار زیادی با کامپیوترتان ندارید.

خب، تمام شد. حالا دیگر SyncToy هر روز سر ساعت مشخص شده اجرا می شود و نسخه ای از فایل های جدید و به روز شده را در پوشه دراپ باکس قرار می دهد. دراپ باکس هم به صورت خودکار یک کپی از فایل های شما را به کلود خود منتقل می کند. حال می توانید از هرجایی و در هر زمانی و با هر دستگاهی به فایل های تان به صورت کاملا امن دسترسی داشته باشید.

نویسنده : هاشم : ۸:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/٢/٢٤
Comments نظرات () لینک دائم