زیتون(روان شناسی ازدواج)

هوموس با روغن کم

هوموس بعداز نخوداب،فلافل ،حمص یکی ازغذاهای فراآوری شده ازنخوداست که چون سرشارازویتامین ب است بهترین غذی ارام بخش است :
 

یکی از غذاهای مغذی که سرشار از پروتیئن های گیاهی ، ویتامین ها و مواد معدنی  و فیبر است هوموس       می باشد .گیاه خواران هوموس را جانشین گوشت       می کنند این غذا از نخود پخته و کره کنجد که تاهینی نامیده می شود  و آب لیمو و سیر و گاهی هم روغن زیتون و فلفل قرمز درست می شود.
و روش هایی بسیار برای درست کردنش هست.

Reduced-fat hummus



اجزاء

   400g  نخود
    60ml ( فنجان1 / 4 ) آب لیموی تازه
    2 قاشق تاهینی
    2قاشق آب
    1 قاشق چایخوری زیره
    1 / 2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

    1 حبه سیر کوچک خرد شده

 

     فلفل سیاه و نمک
   پودر فلفل قرمز شیرین
   ساقه هویج و کرفس برای سرو

روش تهیه:

 

نخود را  حداقل یک شبانه روز در آب می گذاریم تا خیس بخورد.

سپس 2 ساعت آن را می پزیم.


    نخود ، آب لیمو، تاهینی، آب، پودر زیره سبز ،پودر گشنیز و سیر  را در غذا ساز ریخته تا خمیری نرم و یکدست به و جود بیاد.  نمک و فلفل می ریزیم.( کمی آب لیمو یا آب اضافی اگر hummus بیش از حد سفت بود اضافه می کنیم .)

     هوموس را  در یک کاسه می ریزیم. در صورت تمایل  فلفل قرمز بپاشید.

و با هویج و کرفس میل کنید.

 

هوموس را می توانید روی نان سبوسدار بگذارید و بصورت ساندویج هم استفاده کنید .

هوموس  چاشت خوبی برای بچه هاست که به مدرسه ببرند.

 

http://giyah-darmani1.blogfa.com

http://www.taste.com.au/recipes/2774/reduced+fat+hummus

 


هوموس را بدون تاهینی هم می توان درست کرد و روغن زیتون به جای آن ریخت و  یا می توان کره بادام زمینی و روغن زیتون را جانشین آن کرد.

 


Traditional Hummus

 

نویسنده : هاشم : ٥:٠۸ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۸/٢٦
Comments نظرات () لینک دائم